Vad underbart

Vilken dag - Men ack så underbart.

Först börjades med jobb på en annan förskola, första gången idag jag varit där. När jag precis skulle cykla hem så sa en pedagog att hon och all personal är såååå nöjda med nig. De förväntade inget sådant från en vikarie och jag bara gick in och visade vad skåpen skulle stå. Men det är tack vare mina 5 års erfarenhet inom barnomsorgen :)
De undrade varför jag inte vidare utbildade mig, vilket gör att jag får ett heltidsjobb på en förskola. Men jag orkar inte plugga heltid i 3 1/2 år, inte nu iallafall.

Nu har vi precis ätit och strax ska Malva och jag gå bort till simhallen för bus med Emma & Kompisen Lovisa :)

2011-12-20 @ 18:06:35 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Att plugga med barn är en utmaning. Jag pluggade till förskollärare innan jag blev gravid, hade läst ett år, men jag ska inte fortsätta nu. När min mammaledighet är slut ska jag jobba. Jag vill inte missa en sekund mer än jag behöver av Magdalenas liv så att plugga är uteslutande då man i princip aldrig är ledig. Jag vet många med barn som pluggar som har sådan ångest för att dom måste sitta och läsa i stället för att hitta på något med sina barn på helgerna..

Men hur gör ni när du bara vikarierar? Hur ska ni göra när Malva ska börja på dagis om du inte har fasta tider?

2011-12-21 @ 09:35:51
URL: http://thefairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0