Vecka 34

Jaha då var det dags att byta vecka. Det sägs att nu nämre man kommer slutsteget så går tiden saktare, här är det tvärt om. Jag tycker tiden går lika fort och jag börjar få smått panik. 6 veckor kvar till beräkad födsel och jag har inte hunnit renoverat om spjälsängen än eller köpt och monterat upp skötbordet.

Som ni ser på bilden, har jag fått en bristning på magen nu när den
sjönk drastiskt. Fler kommer, det är jag säker på!

Magen den sjunker än och det börjar bli väldigt svårt att göra något längre. Att raka sig och klippa tårnaglarna kan jag glömma, böja mig ner efter något tappat på golvet är lättare att be om hjälp att få upp, eller så får jag typ sätta mig ner på knä, ta ett djupt andetag och plocka upp det. Jag kan glömma att använda mina ej mamma-linnen längre. De är allt för korta så nu ska det införsaffas lite mer ordentliga toppar.

Om 2 veckor ska jag träffa min Bm igen, och då blir det troligtvis ett tillväxtprov. Vid aningar och misstankar så tror vi det blir det nog en stor bebis. Enligt henne är min mage mer bebis än annat blandat.

Men bebisen den mår utmärkt. Allt ser bra ut med den och den har ju fixerat sig klart. Huvudet är nere i bäcknet och rör sig endast i sidled, vilket förklarar den fruktansvärda mensvärken jag har och har haft. Än är den inte över. Dock har det lugnat ner sig nu de senaste 4 dagarna i magen, mindre rörelser, nästa bara när vi rör vid magen och vill känna något, men sömnen är inte bättre. Nu vaknar jag oftare på nätterna, vaknar av att jag är så kissig att det känns som min blåsa ska spricka fast jag var på toan för 2 timmar sen, men vaknar också av att jag har lite krampliknande smärta i ljumsken ungefär..

Vi längtar allt mer efter bebisen nu. Min sambo säger det nu varje dag, mycket för att han vill ha bebisen här, men även för att han saknar den närheten vi hade innan jag fick en stor mage som är ivägen och inte den lättaste att hantera :)

2011-04-23 @ 12:52:47 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har med börjat få en satans mensvärk till och från. Inte riktigt vad jag är van vid då jag ätit p-piller i alla år som mildrar värken. Men det är väl bara att vänja sig för ondare lär det göra när värkarna sätter igång ;)

Trots att tiden går fort har jag blivit mer gnällig och är bra trött på alla krämpor och att man inte kan röra sig hur man vill längre. Vill bara få ut ungen nu =P

2011-04-23 @ 13:52:59
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: valeria<3 Snart är det min tur att bli mamma.

Fin bebismage juh!



Glad påsk på er!

2011-04-23 @ 13:57:55
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Oftast så kommer tvilling ut ändå, fast den ligger kanske med rumpan först för den första har oftast gjort väg till den så den lättare kommer ut. Men det händer ju att det blir akut snitt med den andra eftersom att den kanske inte vill komma ut eller att det ej går. Men vi hoppas båda vill komma ut normalt.



Fin mage du har =) Det går fort nu!! Ha en fortsatt bra helg.

2011-04-23 @ 16:09:52
URL: http://candygirl84.webblogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Hoppas tillväxtprovet kommer gå bra, antar att det är ett ultraljud? Hoppas inte bebisen är allt för stor!

I vissa landsting är ju det obligatoriskt med Tillväxtultraljud, vilket jag tycker borde vara överallt! Men men :)

Min Moa vägde 4695 vid födseln, en riktigt stor flicka!

2011-04-23 @ 16:35:18
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Louise - väntar på min skatt

Hihi inte långt dit heller =)

Jo asså jag har inte fått något datum som dom sätter igång mig.. men ska på överburenhetskontroll i morgon på sjukhuset, min barnmorska sa då att jag skulle vara beredd på att stanna redan på kontrollen.. så.. har jag tur så kanske jag blir igångsatt redan i morgon, annars kan jag få komma tillbaka varannan dag i en hel vecka till innan dom då måste sätta igång mig senast v42+6 om jag minns rätt. riktigt segt, och oroligt över att inte komma igång själv :/

2011-04-24 @ 13:14:52
URL: http://loojsen.blogg.se/
Postat av: Louise - väntar på min skatt

ja den är väl så gott som färdigbakad där inne snart hehe :) förstår att det känns tungt! :/ Jadu, om de endå vore så enkelt.. det funkar nämligen inte alls på mig haha, jag har nog prövat allt möjligt jag läst i olika forum för att skynda på det hela.. men min kropp verkar inte riktigt hänga med i svängarna och veta vad som komma skall :P

2011-04-24 @ 14:10:42
URL: http://loojsen.blogg.se/
Postat av: jennica - 18 år och gravid

vad sött! vet ni vad det är för kön? kram

2011-04-25 @ 19:32:30
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: Sabina-92a och snart tvåbarns mamma

Åh så fin mage :)

2011-04-26 @ 10:23:09
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0