Vecka 33

Gud vad veckorna springer förbi. Även om jag nu är sjukskriven graviditeten ut så trodde jag faktiskt att veckorna skulle gå saktare men icke. De springer lika lätt förbi, speciellt dagarna. Men det är skönt att få vara hemma nu faktiskt, känner att jag mår bättre och orkar mera. Fast att man är lite smått stressad att ha allt klart tills bebisen är här, men vi har allt för att klara sköta om ett barn, våra hjärtan är på rätt plats!



Jag har börjat fått 2 bristningar på magen nu, de syns lågt under magen. I och med att magen har sjunkit nu så drastigt så får jag nog räkna med det tror jag. Och då ska vi inte prata om min håriga mage :) Den blir allt mer hårig och snart kommer jag inte kunna visa magen utan en tröja på. Jag har testat ett foglossningsbälte, som tyvärr inte fungerade för mig. Men jag tycker jag lättare kan hantera smärtan och är van vid att alltid ha ont så jag tänker inte lika mycket på det som innan. Jag har för övrigt gått upp några kilon, jag står inte still längre. Jag tycker inte att jag ser så gravid ut, måste vara en vana att se sig själv med en mage att man inte anser det.

Bebisen växer och gror på sig, vilket känns toppen. Min magkänsla säger det kommer bli ett väldigt envist barn, rättare sagt en flicka, men vi vet inte. Det är bara vad det känns som, fast det känns som det skulle kunna vara en pojke med. Men de senaste nätterna har jag bara drömt om att jag får en flicka. Sambon hade en dröm, att han vaknade mitt på natten av att jag sa "jaha nu var jag klar" och där satt jag i köket med bebisen i famnen :) hahah vilken vild fantasi, om det ändå kunde gå så smidigt men icke..

" Vi längtar efter dig, väldigt mycket. Våra tankar går dagligen till dig. Fast att vi vill ha dig här nu så vill vi att du ska vara lite mildare mot mig och stanna några veckor till. Vi är inte riktigt redo att bli föräldrar IRL än, men snart så. Du är så efterlängtad "

 

2011-04-16 @ 13:01:09 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: jen

Jag tycker iaf du ser gravid ut =),skulle inte ta dej för en tjockis om man säger så. Å bristningar är inget vidare kul men dom bleknar med tiden =)

Jag tycker iaf du har en pojk mage, med värsta fotbollen där framme =) ,sj drömmde jag inatt att jag hade fått.

Jag tror juh på en flicka, men i drömmen körde jag barnvagn, den var precis född o inte så att jag fick veta könet/se könet men känslan i drömmen var att det var en pojk haha. ,så nu blir jag lite osäker. Å jaa det är säkert en till pojk som ska komma in i pojkskaran här hemma =)

2011-04-16 @ 14:05:35
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Maja

Så fin mage:) Haha, mina hårstrån på magen pekar verkligen rakt ut, ser helt sjukt ut:P

2011-04-16 @ 14:24:37
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Grattis till ny vecka! Snart är ni i hamn gumman!

2011-04-17 @ 10:26:35
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Närmar sig med stormsteg! Hoppas de sista veckorna går fort :)

2011-04-17 @ 13:05:30
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Bebisen kommer snart snart snart! :) Vad har ni för namn på G?

Jag saknar inte alls min mage, men rörelserna, men absolut inte magen :P



Kramar <3

2011-04-17 @ 19:47:26
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Postat av: Josefine

grattis till den nya veckan !! vilken rund och fin mage du har :)

2011-04-17 @ 20:59:48
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Madde

fin mage, så roligt att se hur olika magar e, min syns knappt framifrån och din är ballong rund:D



Jag har oxå fått bristningar där ( är dock gamla som lixom kommit fram igen, det possetiva är att de bleknar jätte mycket.

2011-04-17 @ 21:51:29
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0