Vecka 32

Oj vad tiden går fort. Nu bytte jag vecka IGEN och det känns inte riktigt som om vi hänger med här hemma.  Vi har fortfarande mycket kvar att införskaffa, mesta dels till badrummet och lite småsaker men jag börjar känna mig rätt stressad.
Jag känner hur min kropp inte orkar med både foglossning, sammandragningar + jobb och andra sysslor här hemma. Så från och med nu så går jag hemma tills bebisen kommer, sen lär jag gå hemma mera. Men nu kan jag iallafall fokusera på mig och att vila kroppen, för jag vill inte föda än. Efter vecka 35 kan jag hantera det, men inte innan dess. Magen den har sjunkit en bra bit fast den är lika klotrund, bara den ligger längre ner vilket kompliserar för min stackars blåsa.
Bebisen rör på sig allt mer och mer. Det är inte mycket vila inne i magen och h*n börjar allt bli starkare nu. Sparkarna på revbenen och mot lungorna gör det nästintill omöjligt att sova på sidorna, men att sova på ryggen är uteslutet och det har varit det nu ett bra tag så jag bara försöker stå ut, men jag överlever. Sambon börjar tom. tycka att h*n är lite hårdhänt mot mig, han tycker att en del sparkar och rörelser är lite väl hårdhänta och försöker stöda och hjälpa mig så gott det går. Men det är skönt att skrutten trivs där inna och växer som h*n ska..

2011-04-10 @ 13:29:11 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: jen

hinner inte ens med en vecka innan det helt plötsligt är en ny, så känner jag nu ... ,o går lite väl fort fram kan jag känna nu haha. ;P även att man vill att det är över så vill man juh ändå hinna med att vara gravid.

2011-04-10 @ 14:51:04
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Grattis till ny vecka :)

2011-04-10 @ 21:26:42
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Åh det var ett tag sedan jag kikade in här nu! Magen växer för fullt, jättefint! Tror du får en liten flicka :)



Hoppas allt är bra och att du får en underbar sista tid med magen! Kram

2011-04-11 @ 08:45:16
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Det med sammandragningar, foglossning och jobb är ingen bra kombination. Så hade jag det med det sista innan jag gick hem på havandeskapspenning. Men jag lovar dig, det är verkligen värt de :)

2011-04-11 @ 14:18:42
URL: http://idacarlgren.blogg.se/
Postat av: Maja

Spännande! Känner igen det där när man ska sova, hur har de tänkt att man ska ligga egentligen? Mina pojkar sparkar på varsin sida och att ligga på rygg funkar inte alls, får ingen luft... Naturliga saker borde inte vara så avancerade:)



Kramen

2011-04-11 @ 18:24:30
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Maja

Fin mage du har! :) tiden går så fort! Det känns som man inte gör annat än att byta vecka. Och stessad blir man då man har så mycket man ska hinna!

2011-04-13 @ 08:12:28
URL: http://lillpyretsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0