Vecka 31

Vecka 31 (30+0) Månad 7 - 69 dagar kvar till beräknad födsel

 

Bebisen är nu cirka 40 centimeter långt från huvud till fot och det börjar bli trångt i mage nu, och det känns kan jag säga. Hon/han har redan fixerat sig och ligger med huvudet nere i bäcknet. Sist jag var hos BM (barnmorskan) så sa hon att jag löper stor risk att föda förtidigt om jag inte absolut tar det lugnt från och med nu. Men jag kunde mycket väl gå till BF (beräknad födsel) men om jag inte tog det lugnare och mina sammandragningar minskades så ville hon att jag skulle sjukskriva mig. Men än är jag sluten och det är tur det, jag har inte nämligen tid än att ta emot bebisen. Den får gärna stanna inne i 7 - 8 veckor till iallafall. Men det är mycket aktivitet i magen, och trångt är det. Jag får numera allt fler kickar och sparkar mot revbenen och lungorna och vi ska inte prata om den obehagliga känslan då hon/han sträcker på sig, aj aj aj..

Jag har inga fler bristningar än de 2 små jag har på höfterna och min navel börjar allt mer och mer försvinna. Huden spänner och kliar och jag har verkligen fått en hårig mage, känner mig som en apa imellanåt :) Och brösten de läcker, men oftast när det är trångt eller om de kommer lite i kläm.

Vi båda ser väldigt mycket framemot att bli föräldrar. Jag har nog aldrig sett min sambo längta så mycket efter något som han längtar efter sitt barn och den lyckan han känner. Det är samtidigt så sjukt att vi ska, inom några veckor, bli föräldrar. FÖRÄLDRAR. Det som vi båda ville så himla mycket och snart är vi det livet ut. Det är en underbar känsla att bli mamma, jag bara längtar mig i hjäl! Visst känner vi båda oro inför förlossningen och vi tänker inte så mycket på hur förlossningen SKA vara eller HUR vi vill att den ska vara, men oron att något ska gå snett tynger mig som mest. För min sambo är det också oron att något ska gå fel, men samtidigt att se mig ha så ont och egentligen inte kunna göra något än att bara finnas. Han är lite orolig över att han inte ska klara vara med på hela förlossningen och att lämna mig själv en stund, men jag vet och är säker på att han kommer klara det. Det finns ingen som kan få mig att slappna av, känna trygghet och kärlek som min sambo kan. Därför vet jag att han kommer bli en toppen pappa, bättre än någon annan jag vet <3 

2011-04-02 @ 13:27:15 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken fin mage du har. Så rund. Min är mer avlång =P



Visst är det fantastiskt att se när den blivande pappan längtar lika mycket som en själv. Jag älskar när Pierre ligger och pratar med magen och säger hur mycket han älskar sin lilla prinsessa och allt dom ska göra när hon kommer ut. Jag fylls med en sån enorm kärlek och jag vet att han kommer bli en engagerad, närvarande pappa som kommer göra allt för henne =)

2011-04-02 @ 13:36:33
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

jaa verkligen! :)

2011-04-02 @ 14:26:04
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Sicken kalaskula du har fått :D

2011-04-02 @ 14:57:21
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Josefine

grattis till nya veckan ! :D och du ser ut att ha en riktig flickmage faktiskt, hihi !

2011-04-02 @ 15:52:27
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Anna - Ensamstående ung mamma till Saga & gravid i vecka 27!

Oj, vad din mage växt sedan sist jag kikade in här!

Den är så otroligt rund framifrån :)



Hoppas att allt är bra med er alla!

2011-04-03 @ 14:48:16
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Tina

Tack för din snälla kommentar i min blogg :) Detsamma måste jag säga! Din mage är verkligen klotrund!! Superfin. Och vilken söt vovve :)



/Tina

2011-04-04 @ 16:39:02
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0