Ingen är perfekt

Vi människor är inte perfekta, alla har något positivt men även negativt i sitt bagage, men är det då inte rättvist att säga att våra hundar och katter är perfekta. Ju mer jag tänker på hur otroligt duktig jag har fått Gizmo. Visserligen har har varit en helt underbar valp. Han förstörde inget. Okej kanske han bett lite på en list men på köksbänken mne ingen blev ju förstört och var tvunget att ersättas. Han var nästintill rumsren när vi hämtade honom hos Pamela. Han kissade inne de 2 första dagarna för att jag vägrade gå upp på nätterna och tidigt på morgonen. En liten pöl kiss de första 2 nätterna sen var det inte en enda droppe. Det är helt otroligt hur lätt han var. Han var lös de 2 första veckorna sen börjande han lära sig gå i koppel och inkallning redan vid 11 veckors åldern..

                        

"Det kommer en mötande hund. Oj nej tänker jag genast. F*n. Han ger ifrån sig ibland ett gnäll och ynkligt pip och frusterande att han inte får hälsa. Ibland skäller han 2 gånger och tittar genast på mig och ger mig full fokus. Ibland går det åt skogen och frå dra med mig honom"

                           

Men jag menar det är det enda som är negatvit med honom. Jag har honom på inkallning, lydnad och full trogenhet. En klar mattekär kille är det jag har och han är inte perfekt, men nästan fullt ut i mina ögon. Jag menar en negativ sak som jag försöker förbättre medans jag själv har flera negativa sidor som jag inte direkt jobbar på att ta bort. Är det inte rättvist att det ska vara lika för våra hundar som oss människor? Jag menar lite lydnad och pli på sin hund skadar inte, de mår bara bättre av att vara lite tränade, men det finns en gräns som många gärna glömmer bort och bara fokuserar på dte negativa iställer för att berömma mycket vid det positiva..

SHAME ON US HUMANS. WE ARE NOT NEAR PERFECTION AND OUR ANIMALS AIN'T THAT TOO..

2010-10-02 @ 20:57:30 Gizmo Permalink


Kommentarer
Postat av: josephine

sv: ja men precis :) ja den är skön att köra men det var lite nytt sen den andra bilen som jag inte gilla, tex att tanklocket sitter på andra sidan, haha x) ja det är ju bra :) hur mkt pengar har du tänkt lägga ner på körkortet ? kram

2010-10-03 @ 08:54:06
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0