Popcorn and Gossip Girl

Jag har fått en fråga för ett tag sen men senila jag har glömt att svara på den och fråga löd Varför jag skriver egelska uttryck ibland? Jo svaret är rätt enkelt. Jag tycker om engelska och har lättare att uttrycka känslor via engelska. Jag har svårt att sätta ord på känslor med det svenska språket, däremot inte det engelska. Jag har läst engelska B under min gymnasie tid och skulle vilja utveckla språket men jag gör det på egen hand. Alltså läser jag ALDRIG svenska översättningar på tv:n och när det gäller filmer väljer jag helst utan text alls.

Är det så att jag förstår all engelska? nej absolut inte, den brittiska dialekten kan vara svår ibland och vissa ord känner jag inte till. Som ben på svenska kan man säger på 2 olika sätt på engelska som legs och bones..

                  

Men åter till meningen med inlägget. Jag har nu poppat lite popcorn som jag ska smaska på till new episodes of Gossip Girl :) Tar ett avsnitt av One Tree Hill imorgon..

2010-05-11 @ 21:55:29 Film Permalink


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; Tack så mycket :)

Ja ibland ritar jag djur dock inte så ofta :)

2010-05-12 @ 06:42:26
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0