My mind are set on a puppy

Jag och sambon har tänkt så mycket på att skaffa en valp till. Mycket för att Gizmo ska ha ett sällskap, han är så glad och uppåt så fort vi är hundvakt eller har hundar på besök. Men utan något hund i närheten bara ligger han och vilar, tittar sig runt och suckar. Ibland verkar han vara deprimerad. Det kanske är en inbildning inte vet jag. Dock är det skönt att han kan koppla av även om det är hundar hos oss. Så var det när vi var hundvakt åt en vän vars tik löpte och han var som lugn och omtänksam om henne.

Men jag vill heller inte bara skaffa hund just för det. Nej det är så mycket mera. Just för att jag gillar när det är fart och liv runt omkring mig, att vara på bruksklubben och träna, och hålla på med sorts aktivering. Jag har testat agility med Gizmo men han är höjdrädd vilket skapar problem när det är hindret "trappan". Jag är verkligen en hund människa och vill inte bara leva med en hund, jag vill ha 2 hundar åt gången. Jag är inte heller bunden vid just en ras, fast att jag alltid kommer att ha en tibbe, men kan även tänka mig en större hund i framtiden. Men som sagt är det i framtiden. jag vill ägna mig först åt mindre hundar :)

Det finns ingen tveka att jag älskar Gizmo tills döden skiljer oss åt öch även efter det. Han är absolut den bästa hunden jag har träffat, han ger mig en sån glädje och kärlek som är helt obeskrivlig. Och han ger inte bara mig det, utan alla andra omkring. Han älskar alla inom vår familj såååå mycket, han har tom. gett min förra äldre granne lycka då hon har varit som dåligast, nästa på sin dödsbädd men överlevde mycket just för att Gizmo gav henne mer liv och glädje. Okej alla mediciner hjälpte också till men jag tror abslut att djur kan förlänge människors liv.

2010-06-23 @ 11:12:53 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0