Skyltningsarbetet - check

Ja då var skyltningsarbetet klart. Började med det lite igår och gjorde en bakgrund svart och sedan klippt ut en gran (lite slarvligt). Men idag hade jag 2 timmar på mig att göra klart två skyltfönster och tro mig han. Visst var det slavigt gjort men jag och Jessi var de ända som hade gjort hela arbetet i photoshop och powerpoint. Och som ni vet är jag inget proffs på photoshop. Ni ser ju själva på bilden nedanför. Men hela poängen var inte att man skulle göra ett snyggt i photoshop utan det var mening att rita upp ett fönster som ska spegla ett tema på ett halvår i "vår" påhittna butik, att vi skulle bara visa på ungefär hur vi hade skyltat. Vi skulle alltså göra en aktivitetsplan för ett halvår (september-februari) och berätta för alla hur vi hade tänkt. Och vi hade all budget i världen så vi kunde göra vad som helst. Många tog kändisar och bjöd in dem, både svenska och engelska kändisar. Men jag tyckte att alla mina kära klasskamrater gjorde ett bra jobb. Jag önskar bara att jag vore bra på photoshop och gjort det snyggt men men, det får duga med tanken på att vi fick uppgiften igår och redovisade vid 13.00 idag!


Kort om bilden!
Ett skyltningsfönster i december med snö på marken, snöflingor som hänger i taket och 3 spotlights för att stärka det man vill visa. En skylt där priserna skall finns i för det står tyligen i en lag, lite luddigt. "Pappan" drar lillflickan i en släde (observera att det saknar ett snöre för att dra släden), "Mamman" står med pojken i "familjen" och tittar på något :) haha! En julgran för att visa att det är ett julfönster. Jag vet att mång sitter och skrattar åt bilden men som sagt är det svårt att skylta ett fönster när man inte kan ta på det, utan att få skapa själv. Men jag fick igår och idag med veta att vi ska få en chans som en pratisk tenta att skylta ett fönster under en dag. Men det blir om några veckor.

2010-01-21 @ 16:48:29 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Gabriella

svart e också fint men jag gillar att variera :)

2010-01-21 @ 17:15:18
URL: http://covette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0