Morgonmassage

Jag sitter här denna morgon och har hunnit med mycket som jag inte brukar hinne men känner mig bara lite stressad. Ska åka om 25 minuter och då blir det Trender i skolan. Men ett tips är att ge sin hund ev. katt massage som får hunden att slappna av. Jag har tagit bilder för att visa er hur man gör. Se nedan


En just för tillfället ovillig hund att instruktera på.
Här sätter man 2 fingrar precis ovanför ögonen,sen böjer du in och ut fingrarna så det bilder massage. Se till att inte trycka förhårt utan mera på ytan ger resultat.


Gizmo tycker inte om när man tar honom på tassen först, då tror han det är kloklippning!
Men här ska man ta ett grepp om tassen med tumme vid fästen av klorna och där ska jag röra tumme i småcirklar. Avslappar de mest ansträngda musklerna.


Sätt ett finger på de punkten jag visar. Det ska kännas som en grop. Där kan man välja mellan att dra finger upp-släppa-och sätta fingret på plats igen i gropen. Eller göra småcirklar. Småcirklar föredrar min hund. Men de är alla olika indivder så man får anpassa sig efter sin hund.

Det finns så många tips om massage, och speciellt för större hundar kan man massera rygg, ben och höfter. Men det kommer en annan gång!

2010-01-27 @ 09:12:08 Permalink


Kommentarer
Postat av: Simone

Charmigt :D

2010-01-27 @ 14:11:39
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0