Vecka 16 + 2

Nu har jag passerat 16 fulla veckor och jag kan med glädje bara skriva ut att imorse var den första morgonen på 13 veckor som jag inte har spytt. Visste mår jag fortfarande illa men imorse kom det ingen gala, och den "lilla" frukosten jag fick i mig fick stanna kvar. Ett litet glas juice och en halv smörgås med ost på.
PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ så får vi får hoppas det blir bättre nu. Mina magsår och sår i strupen är inget att leka med..
På tal om graviditet, tror ni på "saker/tester" man själv kan göra för att se om man ska få en flicka eller en pojke, Tror ni på dem?
Jag tror på det man kan ta på, det som man kan känna. Efter att vi fick reda på att Mickes syster fick en son, så skrek jag ut i glädje "jag visste det". Sedan hon var i 4:e månade sa jag att det skulle bli en pojke, endast pga hur hennes mage såg ut. Enligt en folktro så är det en pojke om magen är mer framåt och strutig och visst hade jag rätt :) Efter det skulle Micke testa och se vad alla tester visade att vi skulle få. (bara endast för att se om de stämmer) Och enligt testerna så skulle vi få en flicka, och det är utifrån om hur min mage ser ut, hur jag visade mina händer när någon frågade om att få se dem, mitt sug efter frukt och citron - ej choklad, hur mitt mående har varit osv. Allt visade tecken på en flicka, men det finns också någon del som sa pojke. Men vi får väl se.

2010-12-26 @ 22:12:41 Gravditet med Malva - Vecka för Vecka Permalink


Kommentarer
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 34

Det är så olika :) Men det säkraste är när du får lyssna på hjärtat hos din barnmorska.

Flickor/kvinnor, både bebisar och vuxna människor, har lite snabbare puls än pojkar/män.

Bebisar har puls mellan 120-160, och man säger att "är det under 140 är det pojke och äver 140 är det flicka" men det stämmer inte riiiktigt.

Om du lyssnar på hjärtat precis samtidigt som din pojke sparkar runt en massa så kommer hans puls att öka (precis som när vuxna anstränger sig) och då kan han också ha puls på 150-160.

Lyssnar du på din flickas hjärta samtidigt som hon sover så kommer hennes puls sjunka (precis som när vuxna vilar) och hon kan ha puls under 140, kanske nere på 130 eller så. Men så är det ju svårt att veta om bebisen vilar eller är aktiv samtidigt som man lyssnar, så det kan vara jättesvårt att gissa i alla fall.



Men man får lyssna många gånger på hjärtat och därifrån kan man gissa lite ändå :) Det är i alla fall det enda vetenskapliga sättet!

2010-12-28 @ 12:04:19
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0