Skvallerträning

Vad är skvallerträning?
Jo skvallerträning en av många träningsformer för att få sin hund på den lydnad man vill. Jag har inte testat denna form av träning då jag aldrig behövt ta användning av den. Men när man tränar sin hund med skvallerträning så gör man det för att visa för hunden, med mycket kontakt, vad som är rätt eller fel.

Jag tänker använda mig av andra som hundar exempel. När du är ute och tar en promenad med din hund och ditt problem är att hunden skäller så fort den ser andra hundar och det är omöjligt att få hunden att slita sig ifrån den andra hundens uppmärksamhet. I vissa fall kan man använda en klicker som ger ett klickljud, hunden tittar på dig och du belönar. Vissa använder inte klickers och använder kanske ett litet ljud, eller namnet på hunden som får den att titta på dig, där ska du belöna men inte bli för exalterad och stressa/jaga upp hunden. Utan ett mer lugnande, berömande med en bra röst. Du kan få din hund att sitta och titta på hunden medans den passerar och belöna för att den är tyst, men vid ett skall så ett nej och börja om igen.

Det finns så många olika små trix att få din hund att sluta eller olika trix. Jag har fått min information ifrån en tjej på hundbruksklubben som hjälper människor med hundar som har problem med att skälla på andra.
Det finns hur många andra olika sätt men detta är ett sätt som visat sig fungerat bra på de flesta hundarna.

2010-12-07 @ 19:15:24 Permalink


Kommentarer
Postat av: Angelica - BF 7 Mars <3

Sv: Haha! Jag tror inte på sånt där faktiskt ;) Jag tror nog mer på att bebisen kommer precis exakt när den vill :)

2010-12-09 @ 15:09:37
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0