Babylycka <3

Nu när jag är tillbaka är det dags att berätta för er.
Jag och min sambo väntar på vår bebis som trivs super bra i magen. Vi är så oerhört glada och jag går jämt och klappar på magen och bara ler. Jag känner mig så lycklig hela tiden och min sambo är på mig hela tiden. Vad jag ska äta, när jag ska äta, klappar på magen och egentligen tänker på allt åt mig :) Vilket känns oerhört skönt då jag känner mig smått senil sedan jag blev gravid.

MEN.. Nu kommer det tråkiga MEN:et.. Jag har då sedan jag varit gravid i 3 veckor mått skit. Jag har spytt sedan dess och det gör jag än. Får inte behålla mycket mat och vätska. Jag har varit inne på akuten, förlossningen och sjukhuset flera gånger och min kropp har tagit illa vid det. Bebisen mår utmärkt, men i och med att barnet tar allt före mig och ger mig restprodukterna, vilket inte är mycket, så har jag inte mycket energi. Imorgon är det dags för ännu ett läkarbesök och vi ska undersöka en del frågetecknen och se om vi kan komma på någon lösning åt mig.

Ja jag har testat flera olika tabletter mot illamående, armband ja jag vet inte allt. Men inget fungerar för mig. Men förhoppningsvis så ska det börjar smått försvinna nu. Jag går in i vecka 13 + 0 på lördag och nu borde det försvinna tycker jag.

Men annars är vi så lyckliga och nu kommer självklart bloggen handla om graviditeten med, jag menar jag bloggar om allt som jag gillar och jag gillar min bebis <3 Har fått en del förfrågningar ifrån de som vet om det att jag ska blogga om babylyckan så det kommer jag göra, men annars blir min blogg detsamma..


Bilden från ultraljudet idag <3

2010-12-02 @ 13:14:36 Graviditeten med Malva Permalink


Kommentarer
Postat av: Cissi

Visst är de najs med första UL.. fast jag fick inte göra mitt förän vecka 18.

Jag spydde också upp allting jag åt ända till vecka 18. Efter det spydde jag nån gång i veckan... Gick ner jättemycke i vikt... Inte alls skoj.. Hoppas de går över för dig snart. Och även fast de kanske känns nu som att de aldrig går över, så kommer de göra de :) Och de är värt de till slut!!

2010-12-03 @ 03:25:46
URL: http://cotac.blogg.se/
Postat av: Kerstin Enroth

Det är helt underbart att man ser det lilla livet,och att jag blir gammelmormor,helt underbart

2010-12-07 @ 13:29:31
Postat av: linda

Jag var i en sån där lyckobubbla under hela min första graviditet. Visst e det underbart? Grattis förresten o lycka till med allt. Illamåendet brukar ju som sagt försvinna efter ca 3 månader

2010-12-08 @ 20:11:11
URL: http://lindusbindus.blogg.se/
Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Inte kul att behöva må illa. Men har det blivit bättre nu?



Själv så kräktes jag dygnet runt i 6månader med mitt första barn. Och 4månader med mitt andra barn. Riktigt kämpigt! UScha fy.



Kram, MIa

2010-12-13 @ 00:31:56
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0