Vad är äkta kärlek?


Att inte behöva tveka på den enorma lycka och kärleken måste vara en trygghet. Jag är lyckligt lottad att jag hittat min kärlek. Jag känner ingen oro över att han skulle någonsin vara otrogen, att han inte skulle sluta älska mig för den jag är. Kärlek kan vara på så många olika sätt. På så många sätt som hur olika varje individ är. Min kärlek till varje av min vän är olika. Vissa har jag starkare band med, som syskonband, vänskapsband och familjeband. Med det menar jag att jag har väldigt få men de få är underbara som känns som mina systrar. Det finns vänner som jag har ett vänskapsband med som kanske inte är lika mycket till fullo som med andra. Men jag ha respekt och omtanke för varje vän. Annars skulle jag inte vara deras vän.

Kärlek för mig kan vara på så många olika sätt. Kärlek för ett intresse, Kärlek för en människa och Kärlek för ett djur är inte detsamma. Min kärlek till hund skiljer sig från min kärlek till min sambo, mina vänner och min familj. Det finns inte en tvekan att jag skulle sluta älska min hund. Djur (speciellt hundar) kan inte såra oss som människor kan. Det ligger i hundars natur att vara tillags för sin ledare och det kan jag säga att det är inte vi människor. 

                   Vad är kärlek för dig? Är kärlek och omtanke olika?

Var ingen annan än dig själv. Det är inte Du som ska ändra dig för andra. Att vara sig själv visar mod, självförtroende, styrka och passion. Finns inget fegare och oärligt att vara någon man inte är.

2010-08-20 @ 15:59:52 Tankar Permalink


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej jag såg att du redan hade kommenterat Fattyboms blogg ang filmen Vampyrer suger, jag undrar om du har laddat ner den eller sett den på interntet att du kan skriav den sidan till min mail adress`?

2010-08-20 @ 18:19:49
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

OKej det har de då inte gjort, han juckade på för fulla muggar. Haha, tur nog hade hon sin lilla trosa på :P

2010-08-20 @ 19:47:39
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: emelie

tack:)

några roliga planer för helgen? :)

2010-08-20 @ 21:14:39
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv; Oh tack :D

Det är egentligen bara en kedja som jag fäst i örhänget ;D

Vad gillar du för smycken?

2010-08-20 @ 22:15:05
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Sara

Sv; Okej :D

Jättebra inlägg, har du skrivit texten som står inom citat?

2010-08-20 @ 23:18:35
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Jätte fint skrivet tycker jag! Å du har helt rätt i det du skriver också för den delen. All kärlek är ingen lik, det finns ju så många olika sorters. En del starkare och en del svagare.

Skönt att du hittat din rätta, det har jag också. Jag har hittat min trygghet och en otroligt stark kärlek i min sambo som inte går att beskriva :)



Ja visst är det häftigt att man kan se barnet på det sättet, helt sjukt! :P

2010-08-21 @ 00:04:35
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Fast han gör inte så på någon annan, han blir helt i extas :P haha... Vi kastrerade han när han va 6 månader, vilket snart är ett halv år sen...

2010-08-21 @ 00:05:44
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0