Bakterieflora eller vad?

När jag var på affären för att köpa lite filmjölk och lite lösgodis och när jag står där och plockar ihop lite godis så börjar mina tankar snurra, Vilken bakterieflora det är egentligen bland lösgodis. Jag menar vem vet vart folk har haft sina fingrar, barn som hostat och snorat och tagit i godiset, människor i allmänhet som är förkylda räcker att de hostar lite i luften och sen hamnar det på godiset och sen är vi alla sjuka :P



Men ändå äter vi godiset fast det är en så mycket bakterier. Och det gäller frukt och grönt med. Man tar i frukter och känner på dem, kanske jätte sjuk och även om man sköljer av frukten när man kommer hem så räcker det in. Eller gör det det? Försvinner alla bakterier genom att skölja av frukten? Jag har ingen som helst aning men vet du så lägg gärna en kommentar om det isåfall, jag vill lära mig något nytt varje dag =)

2010-08-14 @ 20:04:09 Åsikter Permalink


Kommentarer
Postat av: matilda

sv' åhtack :D med genomskillningt nagellack :p

2010-08-14 @ 20:34:54
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: matilda

sv' ja precis :) ja testa det. urenkelt.

2010-08-14 @ 20:49:04
URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0