So much but stil not to much

Hundkursen igår
Som jag sa så var jag och Gizmo på hundkurs. Vi skulle gå med våran hund på vänster sida, hunden ska ha full fokus på mig och inget annat. Samtidigt så ska vi möta en hund + ägare. Gizmo hade full fokus på mig, tittade inte ens de andra, han gick i löst koppel och gick vid min sida hela tiden. Sedan skulle vi ställa upp oss på 2 led, 5 cirka 5 - 6 meter ifrån varandra mittemot. Sedan skulle hunden placeras längst ner sittandes, lös och stilla och jag skulle gå förbi alla hundarna och sedan kalla in Gizmo. Jag var SÄKER på att ha skulle sticka till alla hundar som skäller och stirrar på honom, men ICKE. Han sprang direkt till mig och jag blev överlycklig!

Fått en lägenhet (dock hyres)
Idag ringde en tjej ifrån Kalmarhem och sa att vi hade fått lägenheten so vi var och tittade på igår. Dock är det en mindre 2:a än den vi har ny men billigare och i och med att jag inte trivs här vi bor nu så är det värt det. Lägenheten är väldigt fin för att vara hyres  och inte nyrenoverad men vi ska måla en vägg själv. Så vi flyttar den 1 juli (om inte tidigare). Vi vill egentligen flytta till hus men då jag fortfarande studerar och inte vet hur saker ser ut till hösten så får det vänta tills jag får jobb..

               

Nu ska jag plocka ut ugnspannkakan ur ugnen och äta. Strax kommer svärmor och hämta oss så ska vi åka till min svärsyster som fyller år!

2010-04-15 @ 15:43:17 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: simone

maawh, har han en jättegris i korgen där? :)

2010-04-16 @ 10:33:49
URL: http://fattybom.se
Postat av: En Romantisk Saga

Nej men vilken duktig :)

vad är det för ras ?

2010-04-16 @ 11:14:45
URL: http://enromantisksaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0