TIPS - ANSIKTSMASK

Jag är så trött på sliten, torr hud nu när värmen har lämnat plats åt kylan. Det finns ingen tråkigare med en trott och sprucken hud. Jag har testat färdiga köpta ansiktsmasker och massor oljor osv.. Men inget vill hjälpa mitt ansikte. Då är det så att om man smörjer in ansiktet med fel frukt/grönsak så gör det bara att ditt anskte blir fetare eller torrare.. Men det finns många frukter som kan hjälpa torr hud, men man får testa sig fram för att hitta den Rätta frukten för dig, och för att kunna hjälpa dig med att hitta rätt så titta nedanför för att se vilken frukt som hjälper mot vad!

TORR HUD                 FET HUD
Aprikos                      Ananas
Avokado                    Citron
Banan                        Jordgubb
Persika                      Päron
Papaya
Äpple


HUR LÄGGER MAN EN ANSIKTSMASK?
- Börja med att rengöra din hud.
  Ej med tvål. Tvål gör så att din huds skyddslager försvinner och gör det ansikte torrt och slitet.
- Lägg på den valda ansiktsmasken och undvik alltid området runt ögonen och vid munnen.
- Låt masken sitta på i 20 minuter. Under tiden du väntar så rekommenderar jag att lägga sig ner i en
   avslappnande ställning och låt huden verkligen få vila ifrån strålning och andra störande objekt.
- Skölj bort masken med en varmfuktig handduk eller med ljummet vatten.
- Därpå väljer du att lägga en valfri natt eller dagkräm som din hud mår bra av.

Om Du har en fet hy så kan man börja med ett ångbad innan man lägger på ansiktsmasken.

Vad gör ett ångbad?
Ett ångbad öppnar upp dina porer och förstärker ansiktsmaskens verkan.
- Tvätta rent ditt ansikte.
- Häll upp det kokande vattnet i en skål.
- Böj dig ner och lägg en handduk över ditt huvud.
- Sitt mellan 5 - 10 minter.
- Badda med en torr handduk efter.
Därefter kan du lägga på din ansiktismask och njut.

OBS!
För dig som har en torr hud så föredrar jag att du inte låter ditt ansikte utsättas för ett ångbad. Det kan bara göra din hud torrare.

JAG KOMMER ATT FÖRSÖKA DAGLIGEN LÄGGA UPP RECEPT PÅ OLIKA ANSIKTSMASKER MED FRUKTORNA OVANFÖR. ÄR DET NÅGOT DU UNRAR ÖVER SÅ ÄR DU MER ÄN VÄLKOMMEN ATT FRÅGA!!

2009-09-17 @ 23:01:04 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: simone

SV: ah, då är jag med ;)

2009-09-18 @ 00:45:00
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0