JÄVLA MÄNNISKOR - VARNAR FÖR DETTA INLÄGG

Hur fan kan ni sova om nätterna, leva livet och inte känna minst skuld över ert arbete. Och nu pratar jag om delfin slakten i Taiji i Japan. Igår komma sanningen ut som vi redan visste, men hur det gick till blev släppt igår på Tv4s nyheter. Det är så hemskt hur dom dödar de delfiner som inte köps av delfinariumen. Istället för att släppa ut dom i havet där dom skulle ha trygghet och liv, så dödas dom.
För 2 anledningar;
1. Att delfinköttet gör en del pengar
2. Att delfinerna är upp all fisk i havet

När jag såg detta igår på tv:n så brast jag, så som jag grät igår fick mig att inse vilka idiotiska, sjuka och egoistika människor det finns. Hur fan kan man slakta ett djur så grovt och våldsamt som dom gör. Att hugga i hjäl dom och höra hur dom skriker och kämpar för sitt liv. Och när man får se hur en skadad delfin kämpar för sitt liv och de människor som stod på stranden och vittnaden detta hemska och inte kan göra något måste vara fruktansvärt. Jag visste att dom slaktade delfiner för köttet. Men inte hur det gick till.
Förstår inte folk att det är djurplågeri, dom som var med i denna slakt borde bli avrättade. Och nu vet jag många kommer tycka jag är helt dum i huvudet som bara nämner slakten av delfiner. När dom slaktar hundar, grisar, får, hästar, katter, apor,kor, björnar med flera djur som också slaktas hemskt för kött med mera. Visst jag äter griskött och tycker det är gott, men sedan jag såg delfinslakten och hu hemskt det verkligen går till så ska jag fundera på att inte bli vegitäran. STOPPA ALLT DJURPLÅGERI. Men sanningen är att jag tycker om kött men gillar inte deras sätt hur djuren får lida pga oss människor. Djur som plås levande för deras skin,päls och kött är fruktansvärt. Och nu menar jag inte positivt med detta, men har dom tänkt på att när dom dödar delfiner för att dom äter fisk, som delfinerna lever på, så blir det mindre kött till dem som äter delfinkött. Men ingen visste hur mycket kvicksilver som delfinkött innehåller. Jag förstår bara inte hur man som människa kan låta ett djur, vilket djur som helst lida. Och nu gäller det alla djur. Vilket är många djur som människor utan hjärtan dödar. Ibland för inget och ibland för lite. JÄVLA JAPANER. Och inget emot japaner egentligen, endast mot dom så slaktade delfinerna i viken på Taiji i Japan!!


http://nyhetskanalen.se/1.1333105/2009/11/13/kampar_mot_blodig_industri
Där kan du se klippen på tv4:s hemsida

2009-11-14 @ 22:35:21 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Mikaela Urbom

Tack ska du ha, ja de har varit körigt ett tag

kraam

2009-11-14 @ 22:50:29
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

självklart ska jag se new moon =)

2009-11-15 @ 12:08:00
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0