Jag blir så trött på vissa hundägare

Att vissa människor inte kan förstå det man säger. Jag har tidigare berättat om en dam med en hund som är opålitlig, och nyss möte jag henne, hennes hund och ett par ungdomar med kontaktpersoner som ville hälsa på Gizmo. När jag stod i hissen och åkte förbi första våningen så hörde jag att hon stod nere entreplanen så jag tog upp Gizmo i famnen. Jag vill inte ha han i famnen egentligen men jag vet att hon drar inte tillbaka sin hund när vi kommer. När vi väl kom ner så gick jag snabbt runt hörnet för att undvika dom. när jag nästan var vid dörren kommer ungdomarna springande och fram till Gizmo. Sen kommer hon med hunden och be rhenne sitta ner. Och börjar skälla och gnälla. Och menade på att hunden är snäll, att det är ett elakt rykte som går och att hennes hund inte alls är agressiv. Och jag har sagt till henne innan att jag inte vill riskera att hon ska bita Gizmo och att det är inte bara ryktena som gör att jag inte vill, utan det är också även att hon bet en hund som jag hade hand om ett tag i hans läpp. Men ägaren menar att hennes hund skulle inte göra en sån liten hund illa. Men andra hundar gör hon. Oavsett storleken på en hund, så fort en hund går till angrepp så är hunden opålitligt. Sedan har hunden även bitit en hundägare så Nej, hunden är inte stabil.

Men ändå förstår hon inte det. Och denna gången blev jag mer irriterad än vad jag har vista innan och sa att jag inte vill att dom ska hälsa på varandra för jag litar inte på hunden och att hon får acceptera att jag inte vill, och kan hon inte det så behöver hon inte ens närma sig mig i huvudtaget! Som ägare har jag rätt att säga till vad jag vill min hund ska vara med om.

Och sen så vill jag inte att folk går fram och hälsa på Gixmo före ägaren. Man ska ALDRIG hälsa på hunden först. Glöm inte det! Sen nu med när jag tränar Gizmo med så uppskattar jag om folk kan låta min hund vara när vi är ute på promenader. Och fråga mig först innan du gör något..
                                                    Punkt slut för denna gången!!

2009-11-09 @ 15:43:07 Åsikter Permalink


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!

Det är första gången jag är inne på din blogg. Jätte kul med lite hund tips=) Bra att det finns människor som lägger ner tiden på att skriva ner saker och ting omkring hundar. Jag har själv en underbar tik på snart 5 år en blandning mellan Boxer och bordercollie(finns kort på min blogg). Jag har aldrig själv haft några större problem med henne pga att jag la ribban högt för henne. Lydnad, uppfostring och sen kärlek har jag alltid gått efter och kommer alltid att göra. När jag läser ditt inlägg kommer jag ihåg en dam som bor i min hemkommun. Hon har tre st rottisar och har ingen kontroll över dem alls. När jag ser henne gående med dessa så är det nästan som jag kan lika bra vända el hitta en annan väg att gå för jag vill inte gå förbi henne. Jag kan inte ta upp Kiwi under armen precis. För jag vet hur hennes hundar beter sig och jag har inte lust att tillbringa dagar på djursjukhus pga hennes hundar.För fösta gången jag mötte henne tillsammans med alla hundar plus min så fick jag sätta min egna arm imellan så att hennes hund inte fick ta i min, visst ingen hårt bett, men inget jag vill göra igen. Jag var så förbannad jag var ca 18 år när detta hände jag gick raka vägen fram till våran polisstation och förklarade precis vad som hade hänt. För utav denna tant fick jag bara till svars att "Han vill bara leka" Med mina benflisor då? svarade jag arg tillbaka jag var så chockad och så arg så jag fick inte ut ett till ord. På polisstationen visste dom exakt vem jag menade när jag sa hennes namn. "vi har varit i kontakt med henne förr" sa dom bara att jag inte slog ner någon. Så dom sa att dom skulle egentligen inte göra något mer för det fanns inget hon lyssna på. Men jag gav mig inte en vän till familjen är lite högre uppsatt polis i ett större distrikt så han tryckte på dom så nu får alla hennes hundar gå med munkorg. För om det hade varit ett barn som gått där så hade den tagit det rakt över ansiktet. Förstår verkligen inte varför människor skaffar såna stora hundar när dom inte klarar av dom. Så nu har jag gjort mig lite hörd också att folk inte ska skaffa djur när dom inte kan sköta dom!



take Care! Mia

2009-11-19 @ 03:27:07
URL: http://ronnisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0