Fire extinguisher

 
 


Idag köpte vi en brandsläckare. Okej jag vet att det låter konstigt och att det inte är något man brukar köpa. Men idag plingade det på dörren och där stod det en man från en brandskyddsföretag och pratade om för och emot brandsläckare.
För - ifall det brinner har man större chans att släcka elden och förhindra spridning, att den rädda mer liv än om den inte fanns.
Emot - att man betalar en gång om året, den tar lite plats, den är tung.

Men jag menar, vi betalar 340 i januari sen inget mer förens nästa januari, visst är den lite tung men då får man väl träna lite med den, när vi behöver använda den kommer dom och byter ut den och helt gratis. Och nu ä det ju så att vår brandvarnare sitter i hallen, skulle det brinna så är vi fast i sovrummet (mest tänkt om det brinner på natten) men med en brandsläckare så kan vi släcka elden. Så vi tog den och Gizmo är lite skeptisk mot den men nu är dom lite som "bästa vänner" :). Men lille vovven är så trött men vill ju inte missa något matte gör så han hänger efter, men nu är jag ganska säker på att han sitter nedanför sängen nu och vill sova.. Så godnatt !!

2009-12-02 @ 22:53:35 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Paméla

Även vi har en! Det är toppen tycker jag! Puss på er

2009-12-04 @ 10:24:20
URL: http://lilltibbens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0