Helgens aktiviteter

I helgen har det hänt en del saker, eller jag har haft fult upp sen kl 5 på fredag morgonen..

FREDAG
Började med att väckarklockan ringde vid 5 och det var dags att gå upp och göra sig i ordning för att öppna på jobbet.
Jag var forvåndsvärt ganska pigg för att kliva upp 5 på morgonge vilket jag inte ha gjort på flera månader om inte år.
Som vanligt var det full fart på jobbet och jag var stressade. När jag slutade vid 3 tiden så väntade Micke på mig utanför jobbet och skulle åka och hämta Umka och Stella, som vi ska vara hundvakt åt nu i 2 veckor. Vi åkte dit och hämtade dom och all tillbehör. Sedan var det bara att åka hem och packa allt som vi skulle ha med oss, ge mat och vatten till katten, och sedan begav vi oss till Högsby. Efter 1 - 2 timmar efter att ha anlänt så var det dags att åka iväg till sjön där vi skulle fånga kräftorna. Det blev lite fiske med och Umka tog sig ett dop :)
Det började ösregna när vi skulle åka ut när det började mörkna på kvällen ocg lägga i nytt bete i korgarna.

LÖRDAG
Efter att ha gått och lagt sig vid 1 tiden, blev väckt vid 5 tiden av hundarna som behövde gå ut och sedan upp igen vid halv 7 för att åka och hämta upp kräftorna var jag rätt seg, eller rättarsagt var jag trött och på dåligt humör. Men ändå så begav jag mig med ut och hämtade kräftorna. Allt jobb jag gjorde och jag äter inte ens kräftor, men dte bjuder jag på.
Det var en erfarenhet jag kan säga att alla borde få testa på. Om jag minns rätt fick vi 355 kräftor.

Sedan efter att tagit upp burarna trodde jag att jag kunde få sova en stund innan det var dags att bege sig ut i skogen för att plocka svamp, men vad jag hade fel. Vi åkte ut i skogen och jag fick övningskör lite ( vilket gick jätte bra, fick inga motorstopp och körde bra för att få köra en stor volov). När vi skulle börja plocka svampen var jag den som hittade alla dom stora fina men också många mindre men turen var på min sida. Såg en unghuggorm som låg och solade i solen :)

Sedan fick vi för oss, eller inte jag, att vi skulle åka och ta ett dop i sjön. Jag tror vi fick det till att det var 17 grader varmt eller kallt i vattnet. Men i och med att jag är lite halvförkyld så stannade jag på land med hundarna och micke. Fast dte blev inte några direkta dop ändå, utan bada fötterna gjorde vi alla.

Efter "dopet" åkte vi till ett högt torn, som jag nu inte kommer på vad det heter, Klinta något. Man kan åka skidor i en backe där på vintern iallafall. Innan jag gick upp i tornet så tog jag ett foto nerifrån för att kunna visa hur det såg ut nerifrån och sen var det samma när jag hade kommit upp, blev det ett foto ner. Men jag som har lite höjdrädsla fick magen att vända sg och benen att ge vika, var det dags att ta sig ner. Vilket tog en timme att gå till det normala igen.

            
3 kg svamp                       konsentrerar mig på att            En del av dom 355 
                                           "locket" sätts på plats              kräftor vi fick

            
På land med hundarna          Tornet nere ifrån                     Tornet uppe ifrån

SÖNDAG
Idag så fick jag för första gången klippa gräset på en åkagräsklippare vilket var rätt kul, speciellt när man lärt sig den och kan backa och allt :) Sedan fick Micke test skjuta med en Älgstudsare ( vapen ) vilket jag kunde se att han stormgillade.
Män och vapen säger jag bara. Sedan var det dags att bege sig hemåt. 
Det är skönt att få komma hem och katten blev glad och hundarna dom kände igen sig och lade sig och sov. Nu är det dock dags för mig att sova, ska upp imon och stänga på jobbet.


 

2009-08-23 @ 22:20:25 Daily things Permalink


Kommentarer
Postat av: Paméla

Oj oj vilken härlig helg!!

Och så mycke kräftor!! Tänk kag som betalade 150 kr för 6 stycken.. Haha

Kram

2009-08-27 @ 08:45:18
URL: http://lilltibbens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0